۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر با سردادن شعار “مرگ بر دیکتاتور” دست به اعتراض زدند

در پی بیانیه دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر، این دانشجویان در سالروز بازداشت میلاد اسدی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، دست به اعتراض زدند. به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر روز گذشته سه شنبه دست به تجمع زده و با در دست گرفتن عکس هایی از میلاد اسدی، شرف و آبروی دانشگاه خواجه نصیر، و سردادن شعارهایی همچون “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “مرگ بر دیکتاتور” و سردادن سرود یار دبستانی حمایت خود را از این دانشجوی دربند اعلام داشتند.



در حین تجمع دانشجویان، نیروهای حراستی و اطلاعاتی که از ابتدا در اطراف تجمع کنندگان بودند با حمله وحشیانه به دانشجویان عکس ها و پلاکارد ها راه پاره و میزی را که بر روی آن عکس های میلاد اسدی چسبانده شده بود را به میان دانشجویان پرتاب کردند.

ماموران حراست و انتظامات دانشگاه خواجه نصیر که قصد داشتند با این حرکت، دانشجویان را بترسانند، در کار خود موفق نبودند. دانشجویان بدون توجه به حرکت ماموران، به خواندن سرود یار دبستانی ادامه دادند.

لازم به ذکر است از ابتدای صبح امروزحضور نیروهای حراستی و ماموران وزارت اطلاعات در اطراف و داخل دانشگاه مشهود بود، بطوری که بسیاری از دانشجویان را از لحظه ی ورود به دانشگاه به بازداشت و احضار به کمیته انضباطی تهدید می کردند. همچنین پس از برگزاری برنامه نیروهای امنیتی با تماس تلفنی با منزل برخی از فعالین این دانشگاه خانواده این دانشجویان را تهدید کردند.

این تجمع در پی بیانیه دانشجویان خواجه نصیر با عنوان “این کاخ استبداد را ویران خواهیم کرد” برگزار شد. دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در بیانیه خود گفته بودند: “اکنون که یک سال از بازداشت میلاد اسدی می‌گذرد ما جمعی از دانشجویان همیشه بیدار دانشگاه خواجه نصیر اعلام می داریم تا آزادی میلاد اسدی، شرف و آبروی دانشگاه خواجه نصیر از پای نخواهیم نشست و تا آخرین نفس در جهت نابودی استبداد دینی و زوال قرائت فاشیستی خواهیم جنگید و این کاخ استبداد را ویران خواهیم کرد.”

منبع : http://rouyeshesabz.wordpress.com/2010/12/01/دانشجویان-دانشگاه-خواجه-نصیر-با-سرداد/ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر