۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

نظر یک مخاطب سایت آینده در خصوص مسدودیت سایت ها و سایت 4shared.com

سایت پر اطلاعات www.4shared.com كه حاوی صدها هزار كتاب و مقاله و تصویر است مسدود شده است. این سایت یكی از پر مراجعه ترین سایت های دانلود كتاب است كه صدها هزار كتاب را در زبان های مختلف در اختیار مراجعین قرار می دهد.

این طبیعی است كه سایت مزبور حاوی برخی از متن های ضاله هم هست، اما آیا دوستداران علم و دانش و كتاب در دنیایی به این فراخی چگونه باید به این كتابها دسترسی پیدا كنند.


اگر این روند ادامه پیدا كند http://books.google.com هم تا مدتی دیگر باید مسدود شود. زیرا به هر حال این سایتها محدودیت های ما را در گذاشتن متن های مختلف ندارند.

متاسفانه سایت لغتنامه دهخدا نیز مسدود است. و این بدان دلیل است كه در سال گذشته برخی از شعارهای خاص در حاشیه صفحه اول آن قرار گرفت. در حالی كه اكنون آن متن ها برداشته شده است.

روشن نیست به چه دلیل میلیونها ایرانی باید از داشتن متن دهخدا روی سایت محروم باشند. جالب است كه موسسه لغتنامه دهخدا تاكنون هیچ تلاشی برای آن لاین كردن این دایره المعارف كه صدها نفر روی آن برای سالها زحمت كشیده اند انجام نداده است.

از مسوولان تقاضای عاجزانه داریم اجازه ندهند مردم فرهیخته ایران و جوانان این مرز و بوم از كاروان دانش بشری با بهانه های واهی عقب بمانند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر