۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

اخبار کوتاه ریمیشیل . مهم ترین وقایع چند روز اخیر در ایران

1. علي‌رغم وعده مسئولان سازمان محيط زيست مبني بر ايجاد باران مصنوعي از روز گذشته در تهران، پرواز هواپيماهاي آب‌پاش بر فراز آسمان تهران با مشكل مواجه شد. بدیهی است تا اجرای این عملیات و یا بهتر است بگوییم تا زمان ایجاد امکانات و ... این عملیات توسط محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی با توجه به پیشبینی وضع هوا تهرانی ها و مردم برخی دیگر از استانهای کشور از آلودگی هوا پس از حدود 20 روز رهایی خواهند یافت . در صورت اجرای این طرح و ده فرونده شدن هواپیماها، باید 64 هزار بار این پروازها انجام شود تا تنها به میزان یک میلیمتر شهر تهران آبپاشی شود. آن هم طی صدها ساعت ! از طرفی این طرح تا کنون در هیچ کشوری به صورت مشابه اجرا نشده است و کارشناسان معتقدند این عملیات حتی در صورت به مرحله اجرا در آمدن بیشتر جنبه تخیلی دارد تا علمی .

2. در پانزدهم و شانزدهم آذر ماه امسال دانشجویان منتقد و معترض سبز کشورمان در دانشگاههای تهران . پلی تکنیک . خواجه نصیر . شریف و ... و همچنین در دانشگاه قزوین و میدان قلم این شهر و همچنین در شهرک اکباتان تهران موفق به تجمع اعتراضی و سر دادن شعارهای ضد دولتی شدند . دانشجویان معترض به دولت کودتایی شعار های مرگ بر دیکتاتور . دانشجو میمیرد . ذلت نمیپذیرد و ... سر دادند . این تجمعات مورد پوشش گسترده خبری قرار گرفت . همچنین تعدادی دانشجو در پی این اعتراضات بازداشت شدند . همه اینها در حالی بود که فضای شهرها و بخصوص دانشگاههای کشور به شدت امنیتی گزارش شده بود . تجمعات پراکنده زیاد دیگری نیز در سایر دانشگاه ها و استان ها گزارش شده است .

3. کلمه – گروه اقتصادی: در حالی که دست و پنجه نرم کردن مردم تهران و شهرهای بزرگ کشور با آلودگی هوا وارد دومین هفته شده است، دولت همچنان به دنبال اجرای طرحهایی است که مورد تمسخر کارشناسان قرار گرفته است، اما دو نماینده مجلس فاش کردند که یکی از مهمترین عوامل آلودگی اخیر و کم‌سابقه هوای تهران، تولید و عرضه بنزین غیر استاندارد بوده است که این بنزین ها و تنفس از گازهای سمی آنها میتواند به شدت سرطان زا باشد .

4. دولت تهران آنچنان مشخص و برنامه ریزی شده از ترور دو استاد فیزیک دانشگاه تهران در جلسه با 5+1  سخن گفت و تاکییدات جلیلی نماینده ارشد ایران در آژانس بر ترور دو استاد دانشگاه تمامی شک ها را در خصوص ترور آن ستادان را به خود دولت تهران معطوف ساخت . استفاده از عکس استاد کشته شده در پی ترور و قرار دادن عکس او در کنار جلیلی و اینگونه استفاده های ابزاری چه معنی دیگری میتواند داشته باشد !

5. تازه‌ترین اسنادی که ویکی‌لیکس منتشر کرده نشان می‌دهد که ایران برای حزب الله لبنان شبکه‌ای گسترده از فیبرهای نوری و خطوط پرسرعت اینترنت احداث کرده است. به نوشته ویکی‌لیکس، دولت لبنان در سال ۲۰۰۸ میلادی، پس از آنکه یک شبکه مخابراتی مخفی متعلق به حزب‌الله را کشف کرد، هشدار داده بود که شرکت مخابرات ایران «در حال به دست گرفتن امور کشور لبنان است». 

6. نیک بخت از صبا اخراج و به اوین رفت .  این ستاره سرشناس سال‌های نچندان دور فوتبال كشور كه بارها به دلیل مسائل انضباطی با جریمه هایی روبه‌رو شده بود و بارها شانس حضور در تیم ملی و بازی در بهترین تیم‌های اروپایی را به دلیل همین حاشیه‌های شانس بازی در سرشناس ترین تیم‌ های اروپایی را از دست داد و سرانجامش در این سال‌ها به نیمكت‌نشینی در تیم های نیمه جدولی لیگ برتر تبدیل شده بود‌، پس از بازداشت در یک پارتی شبانه‌، به ندامتگاه اوین منتقل شد. این بازیكن سرشناس به دلیل این تخلف از باشگاهش هم اخراج شده و پس از سه روز بازداشت موقت در نیروی انتظامی با تكمیل پرونده‌اش به دادستانی تهران معرفی شد و از سوی دادستانی به زندان منتقل شد تا جلسه دادگاهش تشكیل شود. همچنین در این پارتی شبانه 3 مربی و سه بازیكن سرشناس لیگ برتری، دو هنرپیشه و یک مجری معروف تلویزیون هم حضور داشته‌اند كه پرونده آنها در دست بررسی است و به‌زودی آنها هم تحویل سیستم قضایی كشور می‌شوند.

7. اطلاعیۀ بیت آیت الله العظمی منتظری در سالگرد ارتحال آن بزرگوار . در دوره ای که به نام جمهوری اسلامی حکومت میشود دیگرحریم امنی نیست و لذا خانواده آن عالم ربانی تصمیم گرفتند از گرفتن سالگرد ایشان خود داری کنند . پسر وی با اشاره به نبود امنیت از سوی نیروهای حاکمیت و تکرار شکنجه و بازداشتها و کتک زدن عزاداران و ... اعلام کرد برای حفظ امنیت و جان مردم از سالگرد گرفتن برای ایشان پرهیز میکنیم .

8. مدیر سایت ویکی لیکس بالاخره بر اساس حکم دادگاهی بازداشت شد . گفته میشود وب سایت وی همچنان در حال فعالیت و افشای اسناد جدیدی است . او گفته اتهام آزار جنسی فقط پاپوشی برای اوست تا از افشای این اسناد محرمانه دست بردارد و خاموش شود . وی در چند روز گذشته یک بار مجبور شد دامین سیت خود را به دلیل مسدود شدن دامین قبلی اش تعویض کند . گفته میشود سایت وی بسیار در خطر هک توسط هکر ها و دولتهای مخالف آن از جمله ایالات متحده آمریکا است . 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر