۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

کمپین مخالفان شکنجه و مجازات اعدام

بی مقدمه میریم سر اصل مطلب

قطعا تعداد افرادی که به هر دلیل و به هر شکل با مجازات اعدام و استفاده از شکنجه برای گرفتن اعتراف مخالف هستند کم نیست . قصد داریم این پست را به محلی برای ابراز اعتراض به اعمال شکنجه و مجازات اعدام علیه مجرمین و زندانیان سیاسی و غیر سیاسی و ... بدل کنیم .

برای مخالفت خود با شکنجه و اعدام دلایل خاص خود را داریم که در زیر بیان میکنیم :

اعدام : بر اساس آمار های جهانی این نوع از مجازات باعث کاهش جرایم نمیشود ضمن آنکه روشی خشن است و به متهم فرصتی برای تنبیه شدن و زندگی دوباره پس از مجازات نمیدهد . در واقع میتوان گفت اگر کسی متهم به قتل دیگری است و ما مدعی هستیم قتل انسان یک جنایت و جرم است پس چرا برای مجازات متهم از روش خود او که همان قتل است استفاده کنیم . در حالتی دیگر نیز بسیار اتفاق افتاده دولتها با استفاده از ابزار قانونی اعدام دست به اعدام متهمانی زده اند که پرونده های روشنی نداشته و به صورت شفاف قاتل نبوده اند . شاید بتوان گفت مجازات اتهام نوعی حال دادن قانون گذار به خانواده مقتول است .

شکنجه : شکنجه یکی از بی رحمانه ترین روش های گرفتن اعتراف است و انواع گوناگونی دارد . گاه متهم یا مظنون در زیر شکنجه به کارهای غیر واقع اعتراف میکند و برای رهایی از فشار شکنجه خود را همان مجرمی معرفی میکند که شکنجه گر از او میخواهد و احتمال اینکه افراد بی گناه زیادی نیز به دلیل تاب نیاوردن زیر شکنجه متهم به جرایم سنگینی شوند بسیار زیاد است . در کشورهای پیشرفته اغلب برای فهمیدن آنکه مظنون متهم واقعی است یا نه ماموران ابتدا اول شواهد و ... را به دقت بررسی میکنند و همچنین از دستگاههای دروغ سنج استفاده مینمایند .

حال شهلا جاهد متهم محکوم به اعدام که امروز صبح در زندان اوین پس از تحمل 9 سال حبس و همینطور با داشتن پرونده ای غیر شفاف و اعترافاتی متناقض شد . از هم اکنون مخالفت خود را با اعدام این زن ایرانی و همین طور خانم سکینه محمد آشتیانی که تا این لحظه اعدام نشده است و در خطر اعدام است ابراز و به گوش جهانیان برسانیم .

منبع : وبلاگ رسمی ریمیشیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر