۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

دانشگاه تهران امروز 15 آذر چه خبر بود ؟ تحصن دانشجويان دانشگاه تهران امروز

تحصن و تجمع دانشجويان دانشگاه تهران امروز با تلاش دانشجویان منقد و معترض سبز برگزار شد .
تجمع امروز دانشجويان 24 دانشكده دانشگاه تهران كه بر اساس مجوز صادرشده از طرف دانشگاه در ساعت 11 صبح امروز آغاز شده بود ساعت 10/13 به اتمام رسيد . این تجمع با حضور هزاران دانشجوی سبز برگزار شد .

دانشجويان اقدام به قرائت بيانيه هاي خود با محوريت اعتراض به تعرض به ساحت دانشگاه ،اعتراض به سكوت خاتمي طي يك هفته گذشته نسبت به حوادث مربوط به دانشگاه و اعتراض به زنداني شدن دانشجويان زنداني و تحريم امتحانات كردند.
بر اساس اين گزارش، در اين تجمع 10 بيانيه توسط نمايندگان انجمن اسلامي دانشكده هاي علوم ،فني، اقتصاد ،پرستاري ،علوم پزشكي ،مديريت ،علوم اجتماعي ، هنرهاي زيبا و جامعه فرهنگي دانشگاه تهران خوانده شد.
همچنين انجمن اسلامي دانشگاه از كليه دانشجويان شركت كننده خواست كه به منظور همدردي با خانواده هاي دانشجويان زنداني ساعت 5 امروز بار ديگر در مقابل مسجد دانشگاه تجمع نمايند و بعد از امروز ديدار بعدي دانشجويان در 18 تيرماه جاري خواهد بود.
در پايان زمان قانوني تجمع ،دانشجويان اين دانشكده ها بر اساس هماهنگي انجام گرفته توسط انتظامات انجمن اسلامي ، با پايين آوردن پلاكاردهايشان و خودداري از خواندن سرود از بروز درگيريهاي احتمالي جلوگيري كردند تا به بسیجیها فرصت وحشی گری نداده باشند .

این تجمع با حضور برخی استادان دانشگاه برگزار شد و خبر برگزاری آن پیشتر اعلام شده بود . با تمام تلاشهای بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برای جلو گیری از برگزاری چنین تجمعی موفق به ممانعت از آن نشدند .

حجم سانسور های سایتها و وبلاگهای سبز چنان زیاد است که نتوانستیم از منابع بیشتری خبر امروز را تهیه کنیم . 

======= در ادامه

اولين خروش فريادهاي 16 آذر
دانشجويان دانشگاه تهران امروز در حين سخنراني الهه كولايي نماينده مجلس در مقابل تالار چمران تجمع كردند در حالي كه نيروهاي حراست دانشگاه نيز بشدت ورود و خروج دانشجويان را زير نظر داشتند و شعار ميداديم ننگ ما ننگ ما دولت الدنگ ما
تجمع همچنان ادامه دارد .
 

خسته نشو بلكه حراست و بسيج را خسته بكن
دانشجويان بندرعباس اقدام به پخش اعلاميه هاي 16 آذر در دانشگاه آزاد بندر عباس كردند ،
همه جاي ايران در جوش و خروش است .
 

در استانه روز دانشجو سانديس خور ها دانشجويان گيلان را تحت فشار قرار دادند و بدون كارت دانشجويي نفرات را راه نمي دهند اما به قول يكي از دانشجويان غيور اين دانشگاه :حكومت سركوبگر سختگيريها را بالا برده چون به شدت از تجمع دانشجويان در 16 آذر هراس دارد ولي 16 آذر روز ماست , نميتوانند اين روز را ازما بگيرند .ماهم مشغول تدارك اين روزهستيم .

======== در ادامه 

بر اساس آخرین خبرها در بسیاری از شهرهای کشورمان شعار نویسی بر روی دیوار ها و باجه های تلفن و .... برای تجمع روز 16 آذر صورت گرفته است . در بلیبورد دانشگاههای تهران و بسیاری از شهرستانها تبلیغات به طور وسیع صورت گرفته .

تجمع امروز در دانشگاه تهران دست گرمی جنبش دانشجویی و دانشجویان منتقد و معترض سبز کشورمان قلمداد میشود .

وزارت اطلاعات به بسیاری از فعالان حقوق بشر و دانشجویی اس ام اس های تهدید آمیز برای جلوگیری از ایجاد تجمع در 16 آذر کرده است . رادان نیز تهدید کرد با معترضان به شدت برخورد خواهد شد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر