۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

افشا گری ویکی لیکس در پی هشدارهای مقامات غربی

تهدید های آمریکا موثر واقع نشد و لحظاتی قبل سایت ویکی لیکس بیش از 250 هزار سند جدید منشر کرد که نام ایران هم در برخی از این اسناد به چشم می خورد . این اسناد اغلب با سیاست های آمریکا در ارتباط است و به شکل نا معلومی در دست سردبیر این مجله بریتانیایی قرار گرفته است . سر دبیر این مجله که خود به اتهام تجاوز در صدد خروج از بحران  شخصی و قانونی اش است گفته این شکایات از من با هدف فشار و جلو گیری از افشا ی این اسناد صورت گرفته است . گفته میشود او در گذشته نیز سابفه افشا گری های زیادی را از اسناد محرمانه کشورهای مختلف دارد که اغلب این اسناد حقیقی بوده اند .

از اسناد مهم در باره ایران اینکه کشورهای عربی بطور سری از امریکا خواسته اند به ایران حمله ی هوایی کند . در این میان پادشاه عربستان و کشورهای اردن و بحرین بیشترین اصرار را به امریکا در زمینه ی حمله نظامی به ایران داشته اند . در زمینه ی برنامه هسته ای ایران هم اطلاعات بسیار مهمی افشا خواهد شد که توسط موساد به امریکا اطلاع داده شده است . 

دولت اسراییل بشدت نگران است با انتشار این اطلاعات جان منبع خود در ایران بخطر بیفتد گفتنی است یکی از مقامات بلند پایه نظام در این ماجرا دست دارد . آنچیزی که در این اسناد قابل توجه است نیت اعراب است که خواهان در گیر کردن ایران در جنگ هستند . بخشی از این اسناد که بیان می دارد پادشاه عربستان شخصا از آمریکا خواسته بود تا به ایران حمله کند بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت .

چندی پیش وزیر امور خارجه آمریکا از احتمال افشای این اسناد خبر داده و خواهان انجام نشدن این عمل شد . وی گفت افشای این اسناد ممکن است جان صد ها نفر را در سراسر دنیا به خطر بیاندازد . 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر