۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

انتقادات شدید امام جمعه مشهد از امیر کبیر !!!

امام جمعه مشهد در بحث پيرامون تلاش براي سکولاريزه کردن جامعه ايران در دوران مدرن با انتقاد از برخي اقدامات ميرزا تقي خان امير کبيرگفت که وي آموزش‌هاي ديني را در مرکز تازه تاسيس دارالفنون منع كرد و از اين طريق به نفوذ سکولاريسم در جامعه ايراني کمک کرد.

آيت الله سيداحمد علم‌الهدي که در اجلاس سراسري دبيران استان‌ها و شهرستان‌هاي حزب موتلفه اسلامي سخنراني مي‌کرد، گفت: سكولار شدن جامعه ديني، اصل و ريشه انحراف جريان مشروطيت و حاكم شدن جريان ديكتاتوري پهلوي و تمام مشكلات و حوادث سوء سياسي بوده است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان كرد: سكولاريزم كه با رشد فناوري در سرزمين غرب همراه شد، سمي بود كه در كشور ما تزريق و باعث عوارض سوء اجتماعي و سياسي شد.

وي با اشاره به سفر هيات ايراني به روسيه در زمان ناصر‌الدين‌شاه گفت: اين هيات ايراني وقتي وارد روسيه شد با پيشرفت‌ فناوري در روسيه روبه‌رو شد، در زمان برگشت به كشور تعدادي از آن‌ها ديگر نماز نمي‌خواندند؛ چراكه مي‌گفتند " عقب‌افتادگي ما از دين است" و بنابراين براي جبران اين عقب‌ماندگي به براندازي دين اقدام كردند.

همين موضوع باعث شد اميركبير در زمان تاسيس دارالفنون تدريس و آموزش‌هاي ديني را منع كند و به عنوان يك اصل قرار دهد زيرا بر اين باور بود كه آموزش‌هاي ديني باعث رشد نكردن فناوري مي‌شود. بر همين اساس اميركبير دو نفر ضد خدا و مخالف دين را در راس دارالفنون قرار داد تا از نفوذ دين در آن‌جا جلوگيري کند و به همين دليل سكولارسازي در جامعه سياسي و فرهنگي نفوذ كرد.

وي ادامه داد: اين اقدام در آينده تاثير خود را نشان داد، زماني كه انقلاب ضداستكباري و ضد قاجار توسط روحانيت و جريان ديني آغاز شد و جريان مقدس انقلاب مشروطيت چون هنوز رسوبات اين تفكر غربي بين يك سري غرب‌زده وجود داشت، به جايي نرسيد.

اين عضو مجلس خبرگان تصريح كرد: در طول تاريخ تاكنون ريشه همه انحراف‌هاي جريا‌ن‌هاي ملي‌گرا و جريان‌هاي فرهنگي و سياسي در جامعه سكولاريزم است كه منشا همه فلاكت‌هاست.

تفكر سكولار شدن ديني در واقع همان جريان شرك و نفاق است و اين بنيان تمامي انحراف‌ها و فتنه‌هاست كه نتيجه آن طرح شيطاني اسلام منهاي روحانيت و اسلام منهاي حكومت است.

وي خاطرنشان كرد: روحانيت باعث اوج‌گيري انقلاب شد؛ در واقع امام خميني(ره) جريان سكولار را براندازي كردند و با براندازي اين جريان روحانيت جلودار انقلاب شد و به پيروزي رسيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر