۱۳۸۹ آبان ۱۴, جمعه

اعتراض گسترده دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در پی اعلام انحلال این دانشگاه

تعداد کثیری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعتراض نسبت به انحلال این دانشگاه در محوطه مرکزی این دانشگاه و در کنار بزرگراه همت دست به تجمع اعتراضی گسترده  زدند . این دانشجویان با حمل شعاری مبنی بر اینکه نه مایل به دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند و نه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، خواستار بازگشت وضعیت دانشگاه به شکل قبلی خود شدند .

به گزارش ریمیشیل بر اساس این تجمع اعتراضی گسترده که با سخنرانی چندی از دانشجویان معترض و پیشگام نیز همراه بود بر نا رضایتی دانشجویان مبنی بر انحلال دانشگاه تاکیید شد . فیلمهایی از این تجمع اعتراضی نیز از سوی شبکه ماهواره ای رسا (رسانه سبز ایران) که بر روی ماهواره تل استار 12 قابل دریافت است پخش شد که حکایت از برگزاری بسیار گسترده تجمع اعتراضی دانشجویان را داشت .

دانشگاه علوم پزشکی ایران بیش از 6 هزار دانشجو و 731 هیئت علمی داشت که از روز شنبه 8 آبان منحل شد. بر اساس ابلاغ مصوبه شماره 677/110 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور کلیه فعالیتهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران واقع در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج، کلیه واحدهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کلیه واحدهای آموزشی و پژوهشی و دانشجویی به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد.

به گزارش ریمیشیل دانشجویان در این تجمع اعتراضی شعار : نه پردیس نه مهمان . فقط دانشگاه ایران  و ده ها شعار اعتراض آمیز دیگر سر دادند . همچنین گفته میشود بسیاری از اساتید این دانشگاه نیز با انتقال اینچنینی دانشگاه مخالف اند . گفته میشود این طرح در راستای طرح کم کردن تراکم جمعیتی در تهران که مورد توجه دولت غیر قانونی محمود احمدی نژاد قرار گرفته بود اجرا میشود .

همچنین به گزارش ریمیشیل به نقل از آینده رئیس سابق دانشگاه علوم پزشكی ایران : انحلال دانشگاه ایران به دستور مستقیم ریاست‌ جمهوری بوده است .

گفته میشود برخی وزرای سابف وزارت بهداشت نیز در واکنش به این اقدام رئیس جمهور به آن واکنش نشان داده اند و خواستار لغو این دستور شده اند .

 

وبلاگ خبری REMISHIL
منابع : خبرگزاری مهر . خبر گزاری عصر ایران . آینده و تابناک . تلویزیون ماهواره ای رسانه سبز ایران رسا 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر