۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

ادامه اخبار تکمیلی از درگیریها و اعتصابات امروز استان کردستان . سنندج و ...

اوج گيری اعتراضات مردمی و تير اندازی در دهگلان


بنا به گزارشی که از شهر دهگلان به ستاد خبری کمپين رسيده ، تعداد زيادی از جوانان و مردم شهر دهگلان به خيابانهای اين شهر ريختنند و در حرکتی غرور افرين اعدام جوانان کرد را محکوم نموده اند که نيروهای سرکوبگر رژيم با تير اندازی و ايجاد فضای رعب و وحشت با تظاهرات کنندگان درگير شده اند



اعتصاب سراسری کردستان؛ و مانور نيروهای سرکوبگر و ايجاد رعب و وحشت در شهرهای کردستان

بنا به آخرين گزارشهای دريافتی از شهرهای کردستان ، شهرهای مريوان، سنندج ، سقز، بوکان، مهاباد ، شنو و ديواندره و شهر بيجار و ماکو و طبق خبرهای موثق به طور کامل در اعتصاب بسر ميبرند.

ميدان آزادی کلا تعطيل است . خيابان فردوسی و بازارچه ها و پاساژها همه تعطيل است .خيابان ششم بهمن و شريف اباد تعطيل است . خيابان انقلاب و خيابان شاهپور ( خمينی ) تعطيل است خيابان وکيل خيابان آبيدر تعطيل است ، شهرک صنعتی وفلزکاران يک نفرهم مغازه بازنکرده است. پاساژهای عمومی وتجاری همه تعطيل اند. بازار وگذر قديمی اصف و براتيان وهمه مغازهای تابعه تعطيل هستند. تنها ادارات دولتی باز کرده اند نيروهای امنيتی وانتظامی با ماشينهايشان آمد ورفت ميکنند و کنار بانک ها و ادارات دولتی گروه گروه ايستاده اند. تا اين مرحله به شهرم سنندج درود می فرستم که اعتصاب کرده اند.

کامياران : شهر تعطيل است بغيراز ادارات دولتی که حراست ها ونيروهای انتظامی آمدن سرکار همه جا تعطيل است. نيروهای امنيتی درسطح شهر گشت می زنند. مردم به طرف خانه فرزاد کمانگر راهی هستند تجمع درمقابل خانه فرزاد کمانگر لحظه به لحظه روبه افزايش است.

مريوان : شهر مريوان امروز تعطيل است بغير از مدارس وادارات دولتی که با کارمندان ونيروهای حراستی اداره می شوند همه مغازها تعطيل است.

طبق گزارش های ارسالی از بانه ، بوکان ، سقز وديواندره ، مهاباد اکثر مغازه ها وبازاريان تعطيل کرده اند وفضای شهرها کاملا اعتصاب عمومی است .

براساس گزارشها دربرخی شهرها نيروهای اماکن انتظامی به صاحبان پاساژها ومغازه ها اجبار کرده اند که برخی مغازه ها را بازکنند که با مقاومت و درگيری مردم مواجه شده اند. درکامياران وسنندج نيروهای امنيتی درنقاط مهم شهر مستقر شده اند. دراکثر شهرهای کردستان نيروهای دولتی حالت حکومت نظامی به خود گرفته اند وميخواهند تشنج آفرينی کنند.

شهرهای مريوان، سنندج ، سقز، بوکان، مهاباد ، شنو و ديواندره و طبق خبرهای موثق به طور کامل در اعتصاب بسر ميبرند.و مردم مبارزه و آزاديخواه اين شهرها در پاسخ به فراخوان احزاب و سازمانهای سياسی و مدنی و هم دردی با خانوادهای جان باختگان ۱۹ ارديبهشت مبنی بر اعتصاب عمومی روز جاری از رفتن به محل های کسب خودداری نموده و بسياری از مغازه های اين شهرها می باشند

و در شهر کاميارن ماموران رژيم اسلامی با هدف دامن زدن به فضای رعب و وحشت از مردمی که در برابر منزل فرزاد کمانگر تجمع کرده اند فيلمبرداری می کنند. اين خبر می افزايد حکومت نظامی غير رسمی در شهر حاکم است

به رغم تمام اوضاع امنيتی و مليتاريزه شدن کردستان،خبرها از سنندج حاکی از تعطيلی کامل بازار است و دانشجويان و محصلين نيز سر کلاسهای خود حاضر نشده اند. خيابانهای سنندج مملو از مردم و نيروهای گارد است و شهر عملا تعطيل است.



سکوت و تعطيلی مطلق در ديواندره

ساعت۱۰:۳۰صبح ۲۳ارديبهشت بازار شهر ديواندره کاملا تعطيله مثل يک شهر متروکه

تنها نيروهای پياده امنيتی در بازار گشت ميزنند تا مانع فيلمبرداری شوند



امروز شهر بوکان تماما در اعتصاب به سر ميبرد، در اکثريت مناطق بوکان همراه با سراسر کردستان از ماکو تا ايلام تمامی مغازه ها خيابان های اصلی شهر و بازارهای سطح شهر بوکان تعطيل بوده و مردم شهر خونه هاشون رو امروز ترک نکردند



درگيری در دانشگاه اروميه

بر اساس اخبار رسيده در دانشگاه اروميه درگيری سختی ميان دانشجويان معترض و مبارز کورد با ماموران صورت گرفته است و دانشجويان از رفتن به کلاسها خودداری کرده اند و نيروهای انتظامی به خوابگاه دانشجويان يورش برده است.دانشجويان کورد ضمن انزجار از ترور و اعدام پشتيانی خود را برای مردم کردستان تکرار کرده اند. شايان ذکر است اين در گيری هم اکنون ادامه دارد



سرکرده سپاه پاسداران مردم معترض را تهديد کرد

خبرگزاری حکومتی مهر: فرمانده کل سپاه پاسدارن گفت: درست است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماهيتی نظامی دارد اما به اين معنای بيکار نشستن سپاه در مقابل تهديدات نرم نيست.

سردار محمدعلی جعفری در جمع بسيجيان و پاسداران سپاه اميرالمومنين (ع) استان ايلام اظهار داشت: سپاه پاسدارن آمادگی مقابله با هر گونه جنگ فيزيکی و نرم دشمنان را دارد و با تمام توان در صحنه است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه با تجهيز امکانات خود آماده است با تمام توان حتی در برابر تهاجمات جديد دشمنان که اغلب از نوع نرم است، مقابله کند.

نیوز گویا
 
تا کنون تصاویری از این درگیری ها آماده پخش نشده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر