۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

استان کردستان در اعتراض به اعدام 5 هموطن کرد به درخواست اعتصاب آری گفت . کردستان غرق در عزاست امروز

- بنا به اخبار دريافتي مردم کردستان از فراحوان اعتصاب عمومي استقبال کرده و در بسياري از شهرها مردم به اين اعتصاب عمومي پيوسته اند.


طبق اخبار دريافتي در شهر کامياران ٬بوکان٬ سقز٬ مهاباد٬ بخشهاي زيادي از مريوان و سنندج اعتصاب عمومي آغاز شده است. مغازه ها تعطيل است و بچه ها به مدرسه نرفته اند. نيروهاي سرکوبگر در اطراف منزل فرزاد کمين کرده و ميخواهند مانع تجمع مردم شوند. خانواده فرزاد کمانگر از تهران به کامياران رفته اند.



کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران

۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۹

http://rowzane.com/fa/annonce-archiev/62-edam/2277-1389-02-23-06-36-37.html

----------------------------------------------------------------------------------------------------



2- در اعتراض به اعدام پنج فعال سیاسی، از نخستین ساعات صبح امروز، بازار شهرهای مهاباد، اشنویه، سنندج، بوکان، سقز، مریوان و کامیاران به حالت تعطیل درآمده است. ادارات نیمه تعطیل اند و در برخی از شهرها همچون کامیاران، دانش آموزان امروز به مدرسه نرفته اند.



نیروهای امنیتی در مراکز اصلی شهرها مستقر شده اند و خیابان ها خلوت اند و اکثریت شهروندان از خانه هایشان خارج نشده اند.

http://rasoulpour.blogfa.com/post-121.aspx

--------------------------------------------------------------------------------------------



3- خبری که هم اکنون به دست ماه رسیده حاکی است نیروهای انتظامی و ماموران اداره اماکن رژیم کسبه و مغازه داران سطح شهر سنندج از جمله در خیابان های فردوسی و ششم بهمن را زیر فشار گذاشته اند تا اماکن کسب خود را بازگشایی نمایند. ماموران رژیم تلاش دارند فضای را به خشونت کشیده و اعتصاب را با شکست مواجهه سازند لیکن مردم انقلابی سنندج با مقاومت در برابر فشارها و دسیسه های مزدوران رژیم به اعتصاب خود ادامه می دهند

تازه ترین خبر دریافتی حاکی است شهر کامیاران یکپارجه تعطیل است

http://nakam.blogsky.com/1389/02/23/post-24/

----------------------------------------------------------------------------------------



4- مردم انقلابي شهر مريوان متحدانه و سراسر در اعتصاب بسر مي برند. بر اساس خبري كه هم اكنون به دست ما رسيده است تمام اماكن كسب در پاساژهاي زاگرس، مولوي، ميلاد، مجتمع كردستان، پاساژهاي احمد نجار، حمه چاوا، حاجي ويسي، جاجي عمر، چهار راه اصلي بسوي آموزش و پرورش، شبرنگ به سمت دار سيران، خيابان حاكي، چهار راه بايوه به طرف ميدان استاديوم به كلي تعطيل است در بازار اورامي ها بيش از 80 درصد مغازه ها تعطيل مي باشد. فضلي شهر كاملا ميليتاريزه شده است و ماموران امنيتي و اماكن رژيم اقدام به فيلمبرداري از سطح شهر نموده اند

http://friendfeed.com/libertebalatarin/20dc10b7/80

--------------------------------------------------------------------------------------------



5- بازار شهر سنندج کاملا تعطيل شد. ماموران اماکن به زور ميخواستند مردم را وادار کنند مغازه ها را باز کنند٬ مردم مقاومت کردند و بازاريکپارچه تعطيل شد. پاساژ هاي شهر سنندج بسته شده اند. نگهبانهاي پاساژها را تحت فشار گذاشته اند تا کار را ادامه دهند.

خيابان ششم بهمن٬ ميدان آزادي و ميدان انقلاب٬ خيابان سيروس ٬ نمکي همه يکپارچه تعطيل است. اخبار حاکي از اين است که تمام شهر يکپارچه تعطيل است. دانشگاه آزاد ٬تعطيل است. خيابان سعيدي مردم به اعتصاب پيوسته اند و مغازه ها همگي بسته شده اند.

مزدوران ميخواهند مدارس را به زور باز کنند. سرکوبگران ميخواهند محصلين را با تهديد اخراج و کم کردن نمره ها به مدارس بکشانند. معلمان را تهديد کرده اند که بايد سرکار بروند. در سطح شهر ماموران انتظامي و لباس شخصي ها در حال رفت و آمد هستند. مردم به شکل تمسخر از آنها ميپرسند چه خبر است امروز

پاسخ مزدوران اينست امروز پنجشنبه است!!

منبع : کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر