۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

اخبار تکمیلی از اعتصابات و درگیری های امروز کردستان 23.2.1389

بسياري از مغازه هاي مياندوآب و روستاهاي اطراف به تعطيلي کشانده شد. در پيرانشهر بسياري از اماکن کسب و کار در اين شهر تعطيل شد. مردم مبارز اين شهر به تهديدات رژيم وقعي ننهاده اند. تمام اماکن کسب و کار در شهر مريوان تعطيل است. از جمله در پاساژها و مجتمع کردستان٬ احمد نجار٬ حمه چاوه٬ حاجي ويسي٬ زاگرس و مولوي و ميلاد شبرنگ به سمت دارسيران ٬ چهار راه بايوه ٬ بازار اوراميها بطور کلي تعطيل هستند.


نيروهاي اماکن و امنيتي در شهرهاي کردستان در حال فيلمبرداري از مردم و مغازه هايي هستند که تعطيل شده اند. مردم را تهديد ميکنند که بايد فردا جوابگو باشيد.مردم به اين تهديدات وقعي نمي نهند.

بازار و تمام مغازه ها در مهاباد تعطيل است. مردم حتي امروز به ادارات دولتي براي هيچ کاري مراجعه نميکنند . خيابان جام جم ٬ فلکه هژار ٬ کل بازار خريد و فروش ميدان استقلال باغ شايگان ٬ مغازه هاي چهار راه آزادي تا ميدان استقلال در مهاباد کاملاتعطيل است.

http://kurdestan6.blogspot.com/2010/05/ ... st_13.html

-----------------------------------------------------------

درگيری شديد مردم با نيروی انتظامی در نوسود

گزارش دریافتی: بدنبال ضرب و شتم يك پيرمرد در محله شوشمي شهرستان نوسود درگيري گسترده اي بين مردم و نيروي انتظامي حادث شده كه همچنان پس از 2ساعت ادامه دارد . چون ترخيص گمرك مرزي فقط در روزهاي 5شنبه صورت ميگيرد كسبه بازار مرزي تنها براي 10دقيقه اجناس را تحويل گرفته و كركره ها را در حمايت از اعتصاب پايين كشيدند كه با مقاومت و فحاشي پليس روبه رو شدند اما درپي بي اعتنايي كسبه به هشدار پليس و پس از ضرب و شتم يك پيرمرد ناتوان توسط پليس درگيري آغاز و شهر به خشونت كشيده شد . هم اكنون محله شوشمي در دود و صداي تيرهوايي است و ساير نقاط شهر هم صحنه جنگ و گريز مردم و ماموران ميباشد . درصورت قطع نشدن اينترنت اخبار تكميلي را ارسال خواهم كرد

http://www.iranpressnews.org/source/076427.htm

-----------------------------------------------------------

درگيری در سنندج و زخمی شدن دو نفر


کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی - بنا به گزارش رسيده به ستاد خبری کمپين ، در پی اعتراضات مردمی در سنندج و اعتصاب عمومی در کل شهرهای کردستان در شهر سنندج و در خيابان کمر بندی سنندج در پی درگيری مردم با نيروهای سرکوبگر و تير اندازی اين نيروها دو نفر از تظاهر کنندگان زخمی شده اند که رژيم در پی اين اقدام مردمی با توسل به زور و افزايش نيرو مردم را وادر به عقب نشينی ساخته است .

قطع خطوط تلفنی شهر بوکان و احتمال درگيری

اقدام هماهنگ مردم بوکان حکومت را دچار وحشت کرده‌.. حکومت اسلامی از ترس پخش اخبار اعتصاب همه‌ی خطوط تلفنی شهر بوکان را قطع کرده‌ است. تمام ميادين ونقاط حساس شهر از جمله‌ فلکه‌ی فرمانداری، بلوار کردستان، چهاررا‌ شهربانی، چهارراه مولوی، فلکه‌ی اسکندری، چهار راه استاد حقيقی، خيابان مولوی شرقی و غربی، به‌ کنترل نيروهای امنيت در آمده‌ است.. مدارس تمام مقطع تحصيلی تعطيل است. دانشجويان دانشگاه آزاد و پيام نور به‌ کلاسهای درس نرفته‌اند و عملا حکومت نظامی حکم فرماست . شهر ملتهب است و احتمال درگيری وجود دارد.
درگيری در دانشگاه اروميه

درگيری در دانشگاه اروميه بر اساس اخبار رسيده در دانشگاه اروميه درگيری سختی ميان دانشجويان معترض و مبارز کورد با ماموران صورت گرفته است و دانشجويان از رفتن به کلاسها خودداری کرده اند و نيروهای انتظامی به خوابگاه دانشجويان يورش برده است.دانشجويان کورد ضمن انزجار از ترور و اعدام پشتيانی خود را برای مردم کردستان تکرار کرده اند. شايان ذکر است اين در گيری هم اکنون ادامه دارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر