۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

پیگیری تظاهرات های مردمی مصر . وضعیت مصر بحرانی و اعلام حکومت نظامی در قاهره

رژیم دیکتاتوری مصر با آنکه روز گذشته حکومت نظامی از راس ساعت 4 بعد از ظهر به وقت قاهره اعلام کرده بود اما علی رغم این اعلام مردم از شب گذشته تا صبح در خیابان ها باقی ماندند و علیه حسنی مبارک و دولت دیکتاتوری مصر شعار سر دادند و خواهان دموکراسی و دولت آزادی و همچنین تغییر قانون اساسی این کشور شدند . گروه مذهبی اخوان المسلمین هم که همواره توسط دولت مصر به شدت سرکوب میشد در این میان راه خود را در بین مردم مصر به خوبی باز کرده است .

حسنی مبارک در واکنش به اعتراضات گسترده مردمی در مصر از دولت خود خواست تا وزرا استعفا کنند . همچنین بر اساس خبرها در پی درگیریهای شدید در مصر میان انقلابیون و ارتش تا کنون بیش از 40 تن به شهادت رسیده اند .

 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در اقدامی مضحک در واکنش به تظاهرات های ضد دولتی و مردمی در مصر از دولت این کشور خواست تا به خواسته های به حق مردم مصر تن در دهد .

هیلاری کلیتون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز از دولت مصر خواست تا به معترضان اجازه تجمع صلح آمیز را بدهد و در مقابل معترضان خویشتن داری کند . از چندی پیش پس از وقوع حوادث بعد از انتخابات در ایران و همچنین پیروزی انقلاب تونس مصر نیز از تحولات منطقه عقب نمانده و همواره صحنه درگیری نیروهای ارتش با انقلابیون بوده است .

سقوط دولت تونس و گسترش اعتراضات مردمی در ایران و هم اکنون در مصر نوید رسیدن کشورهای خاورمیانه و کشورهای عرب منطقه به آزادی را در دلها زنده کرده است . در تظاهرات های مردمی در چند ماه گذشته تا کنون در مصر و حتی تونس هیچ شعاری مبنی بر اینکه مردم خواستار جمهوری ای از جنس اسلامی باشند مشاهده نشده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر